wtorek, 14 lutego 2017

Identyfikacja wizualna

Prawie każdy nowicjusz przedsiębiorca przed założeniem własnej firmy powinien przemyśleć kilka czynników, które pomogą mu w zwiększeniu rozpoznawalności nowej marki. Jednym z kluczowych pytań, które trzeba sobie zadać, jest postanowienie, co tak realnie kryje się pod pojęciem identyfikacja wizualna firmy.



Najprościej mówiąc, identyfikacja wizualna firmy obejmuje wszelkie działania mające na celu zwiększenie liczby konsumentów, którzy kojarzą dane logo z określonymi towarami. Dzięki zabiegom tego typu, marka staje się nie tylko bardziej rozpoznawalna, niemniej jednak również klienci nabierają do niej coraz więcej zaufania.
Wizerunek marki to kluczowa sprawa mająca wpływ na wielkość dystrybucji jej produktów. Wydaje się oczywiste, że zatrudnieni w danym zakładzie usługowym pracownicy powinni dbać o jego wizerunek w taki sposób, żeby był on prawie że nieskazitelny. Na wizerunek danej firmy składają się takie elementy jak krążące o niej w internecie opinie, charakterystyczne, wyróżniające ją logo, czy produkty i usługi kojarzone przede wszystkim z tą daną firmą. By wyprodukować i dostatecznie rozpowszechnić pozytywną opinię dotyczącą danego producenta, najczęściej, właściwie w większości przypadków, dyrektorzy i prezesi decydują się na zatrudnienie fachowców od wizerunku i public relations.
Niewątpliwie niełatwo jest mówić o budowaniu rozpoznawalności i renomy określonej marki, jeżeli już nie posiada ona charakterystycznego znaku firmowego. Projektowanie logo powinno być w zasadzie pierwszą czynnością, którą młody, rozpoczynający przedsiębiorca kreuje jeszcze przed zarejestrowaniem swojej działalności w najlepszym urzędzie. Dlaczego logo odgrywa tak kluczową rolę? Znak firmowy to właściwie pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy po dokładniejszym zanalizowaniu metki na ubraniu czy napisów na opakowaniu. Powinien on wywoływać w konsumentach pozytywne emocje i uczucia, zachęcające do zakupu. Pożądaną cechą logo jest także łatweproste zapamiętywanie w pamięć. Z jakiego powodu to takie istotne? Badania wykazują, że klient, który raz był zadowolony z produktu danej firmy, chętniej kupi kolejny produkt tej marki, jeśli zapamiętał jej logo.
Źródło informacji: Więcej informacji o temacie http://www.whiteart.pl/kreowanie-wizerunku-marki

0 komentarze:

Prześlij komentarz